اکتبر 27, 2020

12 راز افزایش فالوئر در اینستاگرام کشف شد !!!

برای این که استفاده از هر تاکتیک بازاریابی و برندینگ تاثیر بذاره باید مخاطبینی داشته باشه و اینستاگرام ثابت کرده که به لطف کاربرهای زیادش تاثیرگذارترین پلتفورم برای بازاریابیه. یکی از دغدغه هایی که اکثر شرکت ها و برندها باهاش رو به رو هستن فالوئره و معمولا یکسری سوال براشون ایجاد میشه:

  • چطوری فالوئرهای بیشتری داشته باشم؟
  • چرا حتی بعد از این که محتویات خوبی رو پست کردیم کسی پیجمون رو فالو نمی کنه؟
  • چرا فالوئرهای فعلیمون دارن ما رو آنفالو می کنن؟
  • چرا پروموشن هامون باعث نمیشه فالوئرهای جدید پیدا کنیم؟
  • راه حل چیه؟ باید فالوئر بخریم؟

این سوالاتیه که تقریبا برای هر برندی مطرح میشه و هرچند پیدا کردن فالوئرهای جدید کار سختیه اما غیرممکن هم نیست. بعضی ها از روش های میانبر مثل خریدن فالوئر استفاده می کنن اما این کلک ها توی طولانی مدت جواب نمیده. پس برندها باید خلاقیت داشته باشن و استراتژی های خوبی رو اعمال کنند تا بتونن فالوئر جذب کنن. توی این مقاله قراره 12 راه ساده و کاربردی رو برای جذب فالوئر بهتون یاد بدیم اما بذارید اول بررسی کنیم چرا به فالوئر نیاز دارید.

چرا به فالوئرهای بیشتری توی اینستاگرام نیاز دارید؟

صحبت های زیادی در مورد جذب فالوئر توی اینستاگرام هست اما چه فایده ای برای برند شما داره؟ اپلیکیشن اینستاگرام از یه برنامه ای که یه تعدادی فیلتر داشت و صرفا برای به اشتراک گذاشتن عکسها بود ارتقا پیدا کرده و این روزا تبدیل به یک کانال بازاریابی شده. این تغییرات اینستاگرام معنیش اینه که شما باید روی این پلتفورم هم مخاطب داشته باشید. از جمله فایده های داشتن فالوئرهای بیشتر توی اینستاگرام میشه به این موارد اشاره کرد:

  1. فالوئرهای بیشتر=دسترسی بیشتر

محتویاتی که تولید می کنید هیچ فایده ای نداره اگه مخاطبی نباشه که ببینتشون و هرچی تعداد فالوئرهای شما بیشتر باشه معنیش اینه که افراد بیشتری با برند شما آشنا شدن و این براتون خیلی خوبه.

  1. کمک میکنه مصرف کننده های غیرفعال رو جذب کنید

داشتن فالوئرهای مستمر و زیاد کمک می کنه مصرف کننده های فعال هم تمایل به استفاده از خدمات یا خرید محصولات شما داشته باشن فقط مطمئن شید که محتویاتی که تولید میکنین قابل به اشتراک گذاری و کاربر محور باشه

  1. محبوبیت بدون زحمت

برندهایی که فالوئرهای خیلی زیادی دارن معمولا خریدارها رو تحت تاثیر قرار میدن و این روی خریدشون اثر میذاره. چون معمولا خریدارهای اینستاگرام تصمیمشون رو برای خرید محصولات روی تعداد فالوئرهای اون پیج و نظراتی که خریدارها زیر پست ها داشتن، میگیرن پس این میتونه کمک کنه تصویرتون توی ذهن مخاطب ارتقا پیدا کنه

  1. قدرت پیدا کردن توی حوزه فعالیت

این قسمت خیلی بستگی داره که چه محتویاتی پست کنید یعنی اگه محتویاتتون به قدری خوب باشه که افراد زیادی بخوان شما رو فالو کنن، باعث میشه از رقباتون خیلی جلو بزنید

  1. کمک به بالا بردن ترافیک وبسایت

اینستاگرام این اجازه رو میده که توی بیو لینک وبسایتی رو قرار بدید و تعداد بالای فالوئر به معنی استفاده بیشتر از اون لینک و بالاتر رفتن ترافیک وبسایت شماست و برندهایی که میخوان کالکشن ها، محصولات و خدمات جدیدشون رو معرفی کنن میتونن از این ویژگی خیلی خوب استفاده کنن

در ادامه این مقاله  12 راه بهتون معرفی میکنیم که تعداد فالوئرهاتون رو بدون این که لازم باشه هزینه ای برای تبلیغات پرداخت کنید، بالا ببرید.

1.تمرکزتون روی بیو و پروفایل صفحتون باشه

اولین چیزی که کاربرها میبینن بیوی پیج شماست و این بخش تنها جایی توی اینستاگرامه که در مورد حوزه فعالیت حساب کاربری شما، جدا از محتویاتتون، توضیحاتی داره. پیج شما باید توی قسمت بیو لینک وبسایتتون رو داشته باشه تا کاربرا بتونن واردش بشن و به غیر از اون نام کاربریتون هم باید مشخص شده باشه و در ضمن پیجتون عکس پروفایل هم داشته باشه. بهترین کار اینه که نام کاربریتون اسم برندتون باشه چون اگه یه اسم پیچیده باشه فالوئرهاتون رو گیج میکنه.

2.محتوای پیجتون رو از قبل برنامه ریزی کنید

فالوئرهاتون شما رو بخاطر محتویاتی که پست می کنید دنبال می کنند و این محتویات می تونن تعیین کنن که شما فالوئرهای جدید پیدا کنید. هر پیجی برای یه هدف خاصی تشکیل میشه و این هدف باید توی پست هاتون منعکس بشه. با متن، عکس و فیلم باید تلاش کنید محتویات و منظورتون رو به وضوع به مخاطب برسونید. مثلا یه برند فیتنس باید تمرکزش روی راهکارهای سلامت، ورزش و رژیم غذایی باشه نه عکس های رندوم و غیرمرتبط. علاوه بر این که محتویاتتون باید مخاطب رو جذب و درگیر کنه لازمه که مداوم باشه. محتویاتی که به اشتراک میذارید باید این ویژگی ها رو داشته باشه:

  • جذاب
  • مفید
  • خاص و یونیک
  • همسو با ترندهای روز

3.روی کپشن پست هاتون کار کنید

برای پروفایل های تازه ایجاد شده خیلی مهمه که به وضوح مشخص کنن چه فعالیتی دارن و کپشن میتونه این هدف رو محقق کنه. کپشن باید پستتون رو تکمیل کنه، پیامی که از اون پست دارید رو منتقل کنه و باعث مکالمه و درگیر شدن مخاطبینتون بشه. طول کپشنتون باید مناسب باشه که مخاطب بخونتش و به چشم اتلاف وقت بهش نگاه نکنه؛ به علاوه مطمئن بشید از هشتگ ها هم خوب استفاده کنید.

4.از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

هشتگ ها یه راه ساده دیگه ای هستن که باعث میشن مخاطبهای مناسب به پست شما برسن پس یه کم تحقیق کنید تا متوجه بشید چه هشتگ هایی برای محتوای پست های شما مرتبط ترین هستن. البته از هشتگ های خیلی معمول استفاده نکنید چون اینجوری پست شما بین خرواری از پست های دیگه گم میشه. بیشتر کسایی که پیج تجاری دارن فک میکنن هرچی تعداد هشتگ هاشون بیشتر باشه، فالوئرهای بیشتری هم پیدا میکنن در صورتی که اینطور نیست. اگه از هشتگهای رندوم استفاده کنید، فالوئرهای رندوم هم پیدا میکنید پس مهمه که از هشتگهایی استفاده کنید که مرتبط با فعالیت شماست. مثلا اگه پست شما راجع به مسافرته از هشتگهایی که راجع به مد یا غذا هست استفاده نکنید و محوریت هشتگها رو سفر قرار بدید. اینجوری فالوئرهایی که پیدا می کنید مرتبط و علاقمند به محتوای شما هستن. همچنین چک کنید تعداد هشتگهاتون به اندازه باشه چون اینستاگرام اجازه نمیده بیشتر از 30 تا هشتگ استفاده بشه هرچند پیشنهاد ما به شما 5 تا 8 تا هشتگه.

5.پستهاتون رو با لوکیشن بذارید

این که برای پستهای خودتون لوکیشن بذارید کمک می کنه وقتی کسی روی لوکیشن کلیک میکنه یا لوکیشن خاصی رو سرچ میکنه پست شما رو هم ببینه. این ویژگی هم مثل هشتگ عمل میکنه و کمک میکنه فالوئرهای مرتبط پیدا کنید و برای این کار میتونید از لوکیشنهای خاص هم استفاده کنید. مثلا فکرش رو بکنید کی دلش نمی خواد پیتزایی رو ببینه که لوکیشنش “توی شکمم” باشه؟!

6.مستمر پست بذارید

همه علاقه دارن پستهای زیبا و خاص بذارن ولی این مسئله نباید سرعت پست گذاشتنتون رو کم کنه. مزیت دیگه ای که این کار داره اینه که کمک میکنه به پستهاتون با توجه به روز خاص هفته یا ساعت خاصی که توی روز به اشتراکش میذارید، تنوع بدید.

7.هیچ پستی رو چند جای مختلف به اشتراک نذارید

اینستاگرام این امکان رو به شما میده که پستتون رو توی فیسبوک، توییتر و جاهای دیگه هم به اشتراک بذارید یعنی توی مرحله آخر پست گذاشتن میتونید این راه رو انتخاب کنید. اما این کار اشتباهه چون هر پلتفورمی منحصر به فرده و باید محتویاتتون رو با توجه به اون ایجاد کنید. مثلا هیچکس دوس نداره توی فیسبوک یه عکسی رو با 25 تا هشتگ ببینه.

8.محتویاتی رو ایجاد کنید که قابل به اشتراک گذاریه

چقدر باحاله که فالوئرهاتون کمک کنن فالوئرهای جدید پیدا کنید و وقتی محتویاتی که پست می کنید قابلیت به اشتراک گذاری بالایی داشته باشه، سریع قابل فهم باشه و غیره، سریعتر هم دیده میشه. چون اینستاگرام این امکان رو داره که فقط با یه کلیک پستی رو برای دوستان ارسال کنید، پس اگه محتویات خوبی باشه فالوئرهاتون به این کار ترغیب میشن. مثلا: آموزش تهیه بستنی توی کمتر از 1 دقیقه.

9.سبک خودتون رو توسعه بدید

اینکه باعث شید افراد محتویاتتون رو ببینن اول راهه و قدم دوم اینه که پستهایی داشته باشید که فالوئرهاتون بخوان مدام پیجتون رو چک کنند. برای این کار سعی کنید “تم” مشخصی برای پروفایلتون داشته باشید که نشون بده پیج شما در چه موردی فعالیت داره و افراد باید چه انتظاری از محتویاتی داشته باشن که در آینده به اشتراک میذارید. مثلا میتونید از یک تم رنگ خاص استفاده کنید و عکسهاتون رو به یه شیوه یکسان کنار هم بذارید. البته این روش برای همه پروفایلها قابلیت اجرایی نداره ولی اگه بشه اعمالش کرد پیجتون خیلی باحال میشه.

10.  بذارید بقیه بدونن حساب اینستاگرام دارید

آدرس پیج اینستاگرام خودتون رو روی پلتفورم های دیگه به اشتراک بذارید اینجوری بقیه متوجه میشن شما روی این اپلیکیشن هم فعال هستید. یه راه دیگه هم اینه که پستهای پیج اینستاگرام رو جاهای دیگه به اشتراک بذارید چون اینجوری اگه محتویات خوب و جذابی داشته باشید فالوئرهای جدیدی پیدا می کنید. مثلا اکه بلاگ دارید مطمئن شید که گزینه صفحات اجتماعی رو هم داره و اینستاگرام هم یکی از اوناست. آدرس پیج اینستاگرام شما میتونه بخشی از ایمیل مارکتینگتون هم باشه.

11.از هایلایتهای پیجتون غافل نشید

هایلایتهای پیج از اون چیزی که تصورش رو بکنید هم مهم تره؛ مثلا میتونه نشون بده چه محصولات جدیدی تولید کردید یا اسکرین شات نظرات مشتریهاتون رو به نمایش بذاره. پس روی انتخاب اسم و عکس هایلایت های پیجتون خلاق باشید و با توجه به محتویات هر هایلایت دسته بندیشون کنید.

12.دیده شدن استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام رو میشه مستقیم از طریق دایرکت برای بقیه فرستاد و مثل پستها لوکیشن و هشتگ دارن. پس راهکارهایی که راجع به پستها بهتون گفتیم در مورد استوری های اینستاگرام هم قابل اجراست. با استفاده از هشتگ، لوکیشن و غیره میتونید استوری هاتون رو برای به اشتراک گذاری از سمت فالوئرهاتون جذابتر کنید. یه استفاده دیگه از استوری های اینستاگرام هم اینه که پستهاتون رو مجدد استوری کنید تا تعداد کسایی که پروفایلتون رو میبینن بیشتر بشه.

توی این مقاله سعی کردیم تمام راه هایی که به “رشد طبیعی پیج اینستاگرامتون” کمک  میکنه رو بیاریم، به نظر شما چه راه های بهتری برای رشد طبیعی پیج های اینستاگرامی هست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *