اکتبر 27, 2020

چطوری پستهای پیجتون توی قسمت Explore اینستاگرام نشون داده بشه؟

چون Explore بر اساس علایق هر فردیه، وقتی محتویات پیجتون توی این قسمت نشون داده بشه به یه تعداد زیادی از مخاطبها با علایق مشترک نشون داده میشید. حالا چطوری میشه این کار رو کرد؟ الان چند تا راه خوبشو بهتون میگیم.

1: از بخش تحلیل بفهمید چه مطالبی توی صفحه Explore نشون داده شدن

ممکنه همین الان هم یکسری از پستها و استوریهاتون توی صفحه Explore نشون داده شده باشن و ندونید. اما الان میتونید بفهمید چه تعداد از آدما پست شما رو از قسمت Explore دیدن. برای این که این موضوع رو متوجه بشید از این مسیر جلو برید:

Instagram feed-> View Insights-> Discovery Section-> From Explorer

مثلا ممکنه متوجه بشین 36% کسایی که این پست رو دیدن از بخش Explore وارد شدن چون اصلا فالوتون نداشتن.

#2: بفهمید بهترین زمان برای پست گذاشتنتون کِی هستش ؟؟؟

میدونید که وقتی فالورهاتون بیشترین فعالیت رو توی اینستاگرام داشته باشن پستهاتون بازخورد بهتری پیدا میکنن چون آدمای بیشتری لایکتون میکنن و براتون کامنت میذارن. وقتی بلافاصله بعد از این که پست گذاشتید یا بعد یه مدت کوتاه آدمای زیادی توی پستتون مشارکت کنن مثلا لایک کنن و کامنت بزارن الگوریتم اینستاگرام متوجه میشه این پست ارزشمند و پرطرفداره پس میذارتش توی قسمت Explore ! به علاوه وقتی که فالوئرهاتون بیشترین فعالیت رو دارن و تعداد بیشتریشون آنلاین هستن این رو متوجه میشین که فالورهای احتمالی آیندتون هم که قراره پستتون رو توی Explore ببینن احتمال زیاد اون زمان آنلاین هستن.

ارزیابی های اخیر از 12 میلیون پست اینستاگرامی نشون داده که بین ساعتهای 9 تا 11 صبح بهترین زمان واسه فعالیته هرچند این زمان میتونه واسه هر کسی با توجه به نوع فعالیت و محصولش فرق کنه. باید به بخش ارزیابی اینستاگرامتون توجه کنید که متوجه بشید مخاطبینتون که آنلاینن.

#3: حواستون به ظاهر پیجتون هم باشه

گزارشهای TechCrunch نشون میده که “استوریهایی که محتویاتش شبیه تر به فعالیت عمومی پیج اون برند باشه، احتمال این که توی بخش Explore نشون داده بشن بیشتره”. به جنبه های ظاهری استوری هاتون توجه کنید چه پشت صحنه ویدیوهایی باشه که درست کردید چه نشون داده محصولاتتون باشه و چه محتویاتی که کاربرا ایجاد کردن.

یه نکته دیگه که وقتی استوری میذارید باید بهش توجه کنید اینه که استوریهای حرکتی تری درست کنید چه با اضافه کردن گیف باشه، چه افکتهای دیداری و به این حواستون باشه که کمتر متن توی استوریهاتون باشه و جنبه های حرکتی و انیمیشنهاتون بیشتر باشه.

#4: عکسهاتون رو برای استوری تبدیل به فیلم کنید

اینطور مشخص شده که جایگاه استوریهایی که ویدیو دارن بالاتر از اونایی هست که فقط عکس باشن. چون محتویاتی که در قالب ویدیو ارائه میشن زمان بر تر هستن، پس با برنامه های مختلف اونا رو در قالب ویدیو استوری کنید.

#5: ویدیوهای قشنگ و کوتاه درست کنید

اگه میخواید توی قسمت Explore نشون داده بشید وقتش هست که محصولاتتون رو توی یه ویدیو معرفی کنید. بعضی از ویدیوها حتی ممکنه بیشتر از 715 هزار بار دیده بشن. رمز موفقیتشون چیه؟ کوتاهن، برای مخاطب جذابیت دارن، از موضوع پرت نشدن و متفاوت و منحصر به فردن. مثل Lululemon میتونید با درست کردن ویدیوهای بامزه و جالب توجه مخاطبهاتون رو سریع جلب کنید.

#6: تگ کردن محصولات خودتون توی پستتون باعث میشه توی بخش “خرید” Explore نشون داده بشن

می خواهید محصولاتتون رو از طریق این راه نسبتا جدیدی که اینستاگرام ایجاد کرده تبلیغ کنید؟ راهش اینه که محصولات قابل خرید رو توی پستها و استوریهاتون تگ کنید. توی بخش “خرید” اینستاگرام فقط پستها و استوریهایی که از تگ استفاده کرده باشن ظاهر میشن. اینطوری اینستاگرام میتونه یه تجربه خرید ساده رو برای برای کاربرهاش ایجاد کنه بدون اینکه لازم باشه این اپ رو ببندن.

#7: برندهای مرتبط رو توی پستهاتون تگ و منشن کنید

وقتی یک برند مرتبطی رو توی پستتون تگ یا منشن میکنید، سیگنالی که برای الگوریتم اینستاگرام فرستاده میشه اینه که بین این دو تا اکانت رابطه ای وجود داره. پس احتمالش زیاده که توی بخش Explore فالورهای اون پیج، پست شما که تگ یا منشنشون کرده هم نشون داده بشه. پس دفعه بعدی که با یک برند دیگه همکاری کردید، پست کاربر دیگه رو مجددا استفاده کردید یا خواستید از کار بقیه افراد توی اینستاگرام تعریف و تمجید کنید، یادتون نره توی اون پستتون هم تگشون کنید هم منشن.

#8: زمانی رو واسه درست کردن IGTV اختصاص بدید

از وقتی یه بخش مخصوص به IGTV توی Explore اختصاص داده شده، احتمال این که افراد زیادی اون ویدیو رو ببینن بالا رفته. ویژگی خیلی خوب IGTV هم اینه که از اون جایی که باید بیشتر از 60 ثانیه باشه، در مقایسه با ویدیوهایی که پست میکنید و باید کمتر از 60 ثانیه باشن، توی IGTV فرصت بیشتری دارید تا محصولات و برندتون رو به مخاطبها معرفی کنید. اگه کیفیت این IGTVها خوب باشن احتمال این که هر بیننده تبدیل به یه فالوئر بشه زیاده.

#9: از هشتگها استفاده کنید، مخصوصا هشتگهای مربوط به برندتون!

چه خوشتون بیاد از هشتگ گذاشتن چه بدتون بیاد، تاثیر زیادی توی جذب مخاطب دارن. پستهایی که حداقل 1 هشتگ داشته باشن به طور متوسط 12.6% بیشتر از پستی که اصلا هشتگ نداشته باشه مخاطب جلب میکنن. استفاده از هشتگها خیلی ام کمک میکنن که پستتون روی Explore کسایی نشون داده بشه که قبلا اون هشتگ رو سرچ، لایک یا فالو کردن. ولی یادتون نره که توی استوریها هم از هشتگها استفاده کنید اینجوری آدمهای بیشتری میبیننش و هرچی تعداد کسایی که اون رو نگاه میکنن بیشتر باشه الگوریتم اینستاگرام اینجوری برداشت میکنه که محتوایی که تولید کردید خوبه که با بقیه هم به اشتراک گذاشته بشه.

فقط حواستون خیلی به هشتگهایی که استفاده میکنید باشه، به جای استفاده از هشتگهای خیلی معروف، بهتره گزیده تر عمل کنین و برید سراغ 10 تا هشتگ با عملکرد خوبی که توی حوزه کاری شما وجود داره. چون اینجوری اون مخاطبها علاقه مند به نوع فعالیت شما هستن نه مخاطب رندوم.

#10: از عکس نوشته ها استفاده کنید

یکی از چیزهایی که خیلی ترند شده “عکس نوشته ها” هستن.

عکس نوشته ها همون عکسایی هستند که نوشته ی روی اون ها مشخص و جذاب هستند. بعضیها اینجوری فکر میکنن که عکس نوشته ها وقتی استفاده میشن که فرد دیگه هیچ ایده ای نداره. در صورتی که اینطوری نیست چون از عکس نوشته ها میشه واسه مشارکت بیشتر مخاطبها توی لایک و کامنت و پستهای تبلیغاتی استفاده کرد. فایده کلیدی عکس نوشته هم اینه که توی Explorer متمایزه یعنی توی دریایی از ویدیوها و عکسهایی که توی این بخش نشون داده میشه یه عکس نوشته راحت جلب توجه میکنه.

از برندهای قدیمی تر که به دنبال این هستن که مثلا تعداد فالورهاشون از 1 میلیون بیشتر بشه گرفته تا برندهایی که جدیدا ایجاد شدن، همه میخوان از توی Explore دیده شدن سود ببرن. با استفاده از راه هایی که توی این مقاله بهتون معرفی کردیم میتونید فالوورهای جدیدی پیدا کنید چون آدمهای بیشتری پستها و ویدیوهاتون رو توی Explore اینستاگرامشون میبینن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *