اکتبر 27, 2020

روش محبوب کردن برندتون در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی جایی هستن که با صرف هزینه های پایین هم میشه محصولاتتون رو اونجا معرفی کنید و هم میشه بفروشیدشون. البته باید حواستون باشه که رقابتی که توی این عرصه برای جلب توجه مخاطب ها به وجود اومده روز به روز داره شدیدتر میشه. چون الان حدود 91% از برندها دارن از حداقل 2 یا 3 تا شبکه اجتماعی مختلف برای تبلیغاتشون استفاده می کنن. بخاطر همین فضای رقابتی ای که موجوده، معرفی برندتون توی شبکه های اجتماعی میتونه خیلی سخت باشه اما در صورتی که از راهکردهاش مطلع باشید آسون تر میشه.

در ادامه یکسری راه ها معرفی میشن که با کمکشون میتونید برند خودتون رو حسابی معروف کنید!

محتوای پیجتون رو متمایز کنید

منظور از “شخصی سازی محتوا” چیه؟ یعنی محتوایی رو به اشتراک بذارید که هویت برند شما را حفظ کنه و باهاش مطابقت و هماهنگی کامل داشته باشه. برای رسیدن به این هدف باید تمرکزتون روی ایجاد یه محتوای یک دست و استاندارد باشه که مخاطبینتون شما رو از اون طریق بشناسن. مثال معروف این بخش میتونه “آدمای نیویورک” یا همون “Humans of New York” باشه که خیلی راحت با HONY توی شبکه های اجتماعی شناسایی میشه. سبک قصه گویی خیلی متمایز اونها باعث شده که توجه و علاقه مردم از کل دنیا رو به خودشون جلب کنن. برای این که شما هم به این موفقیت برسید محتوای پست هاتون باید هارمونی و سبک خاص و واحدی داشته باشن و این ویژگی نباید صرفا محدود به عکس ها بشه بلکه باید ویدیوهایی رو هم که به اشتراک میذارید به سبکی تهیه و دیزاین کنید که مختص شما باشه.

برای برندتون توی شبکه های اجتماعی پروفایل بسازید

همونطور که شخصی کردن محتویاتی که به اشتراک میذارید تصویر خاصی از برند شما ایجاد می کنه، پروفایل برندتون هم باید هر چیزی که مرتبط با برندتون باشه رو منعکس کنه. اولین و مهم ترین نکته که باید رعایت کنید اینه که نوع برندتون رو توی پروفایلتون ذکر کنید. علاوه بر اون باید توضیحات مرتبطی هم توی قسمت بیوگرافی پروفایل برندتون توی شبکه های اجتماعی بنویسید.

برای عکس پروفایل هم پیشنهاد میکنیم از لوگوی تجاریتون استفاده کنید چون اینجوری دیگه هر موقع پستی به اشتراک بذارید همه می تونن لوگوی شما رو ببینن. پیشنهاد دیگه مون اینه که آدرس وبسایتتون رو هم توی قسمت مخصوصی که توی پروفایل اینستاگرام برای در نظر گرفته شده بنویسید تا کسایی که از پیچتون بازدید میکنن بتونن از طریق کلیک کردن روی آدرس سایت بیشتر با برند شما آشنا شن.

محتویات پیج رو مستمر پست کنید

با پست کردن مستمر می تونید آگاهی از برندتون رو توی شبکه های اجتماعی بالا ببرید. یعنی با اکتیو بودن و گذاشتن پستهای مداوم میتونید توی شبکه های اجتماعی مختلف میزان بازدیدتون رو بالا ببرین و روی ذهن مخاطبینتون تاثیر خوبی بزارید. البته در همین خصوص حواستون باشه که بدونید زمان و روزهایی که مناسب پست گذاشتن هستن، یعنی وقتایی که بیشتر مخاطب هاتون فعالن، کی هست.

مخاطبهاتون رو درگیر کنید

یعنی شما برای این که بتونید برند محبوبی توی شبکه های اجتماعی بشید باید با محتویاتی که به اشتراک می زارید باعث بشید بین مخاطب هاتون مکالمه شکل بگیره. به عبارت دیگه باید پستها و محتویاتی رو ایجاد کنید که مخاطبینتون بعد از دیدن اونها ترغیب بشن حتما کامنت بذارن و باهاتون ارتباط برقرار کنن. مکالمه اولیه ای رو هم که شکل گرفته میتونید با پرسیدن این که نظر مردم راجع به برندتون چیه ادامه بدید و بعدش کامنت ها رو پاسخ بدید مثلا توی کامنت ازشون تشکر کنید. لایوها و ویدیوهای شبکه های اجتماعی هم خیلی بهتون کمک می کنه که میزان فعالیت و درگیری مخاطبینتون رو بیشتر کنید. هرچقدر که مخاطبینتون بیشتر درگیر محتویاتتون بشن و بیشتر باهاتون ارتباط برقرار کنن، جایگاه پیج شما بهتر میشه و شناخته تر می شوید.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اینفلوئنسرها کسایی هستن که تعداد زیادی فالوئر دارن و هر کدوم توی یه حوزه ای محتوا تولی میکنن. این حوزه ها مختلفن مثلا یکی توی زمینه آشپزی فعالیت میکنه، یکی مد، یکی فیتنس و غیره. منتهی با اینفلوئنسری باید همکاری کنید که حوزه فعالیتش با شما یکسان یا مشابه باشه. اینجوری میتونید برند خودتون رو به فالوئرهای اونا هم معرفی کنید. مثلا “آلفی دِیِس” که 4.4 میلیون فالوئر توی اینستاگرام داره با “دنیل ولینگتون” برای تبلیغ ساعت هاشون همکاری کرد. “آلفی دِیِس” مخاطبهای زیادی داره و بخش زیادیشون تحت تاثیر سلیقه و استایلش هستن. به خاطر همین وقتی با “دنیل ولینگتون” همکاری کرد و ساعت های مچیش رو تبلیغ کرد، مخاطب های زیادی با این محصول ها آشنا شدن.

از راه های مختلفی میشه با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی همکاری کرد مثلا می تونید ازشون بخواهید راجع به محصولاتتون نظر بدن و اینجوری هم به بقیه معرفیش کردن هم باعث شدن فالوئرهاشون به برند شما اعتماد کنن. اگه میخواید با اینفلوئنسرها برای برندتون فعالیت و همکاری داشته باشید میتونید از Adin Social کمک بگیرید. این پلتفورم هم شما رو با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاریتون آشنا میکنه هم کمک میکنه فعالیتهاشون رو نظارت و مدیریت کنید.

برای ایجاد محتوا از موضوعهای روز استفاده کنید

مخاطبهای شبکه های اجتماعی عاشق این هستن که در مورد موضوع های روز صحبت کنن. مثلا شما میتونید برای اینکه میزان مکالمه مخاطبینتون رو زیر پستهاتون بیشتر کنید محتوای خودتون رو به نحوی مرتبط کنید با موضوعات و اتفاقهایی که اون روزا سر زبون آدماس. از این طریق میتونید تصویر برند خودتون رو توی ذهن مخاطبینتون به عنوان یک منبع بزرگ اطلاعات ارتقا بدید. هرچند خیلی خوبه که مخاطبینتون راجع به برند شما صحبت کنند، باید بدونید چه صحبتهایی میکنن و چه نظری راجع به برندتون دارن.

با افراد مرتبط با برندتون آشنا بشید

با افراد مرتبط با برند و فعالیتتون آشنا بشید و باهاشون ارتبط برقرار کنید تا بین کارشناسای حوزه خودتون جایگاه و سابقه خوبی ایجاد کنید. مثلا عضو گروه های لینکدین یا فیسبوک بشید که برای تازه کارها توی زمینه های مختلفه. علاوه بر عضو شدن توی گروه های مختلف شبکه های اجتماعی، میتونید با همدوره های، همکارها و مخاطبهای خودتون توی اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

استوری های متمایزی رو در خصوص برندتون به اشتراک بذارید

درسته که مخاطبهای شما در درجه اول میخوان تا اونجایی که میشه راجع به محصولات و خدماتی که ارائه میدید اطلاعات داشته باشن، اما راجع به بقیه جنبه های فعالیت های برندتون هم کنجکاون. مثلا در مورد کسایی که برای برند و سازمان شما کار میکنن یا اتفاقای مهمی که قراره توی شرکتتون بیفته توی شبکه های اجتماعی پست بذارید؛ این میتونه خبر همکاریتون با شرکتهای دیگه باشه یا برنامه هایی که توی شرکتتون برگزار میکنید. یه راه دیگه هم میتونه به اشتراک گذاری پشت صحنه ویدیوها و بقیه محتویاتی باشه که توی شبکه های اجتماعی پست میکنید. به علاوه میشه در مورد اصولی که براتون مهمه و فرهنگ سازمانیتون حرف بزنید و اینجوری اعتماد و توجه مردم رو به خودتون جلب کنید.

لایو و پخش زنده داشته باشید

یکی از بخش های محبوب شبکه های اجتماعی این روزا همین لایو اینستاگرامه که خیلی به شناخته شدن فعالیت برندتون کمک میکنه. لایوهای اینستاگرام به غیر از گوشی هوشمند، نورپردازی خوب و یه محیط مناسب، به امکانات خیلی خاصی نیاز ندارن. از لایوهای اینستاگرام میتونید برای معرفی محصولات جدیدتون، پرسش و پاسخ از مخاطبهاتون، پخش زنده اتفاقایی که داره توی شرکت میفته و غیره استفاده کنید. علاوه بر اینستاگرام اپلیکشین های دیگه ای هم مثل فیسبوک و توییتر امکان پخش لایو رو دارن که میتونید ازشون استفاده کنید.

جمع بندی

مثل فضای مجازی هم این روزها جایی شده که برندهای مختلف با هم رقابت میکنن و برای این که توجه مخاطبهاتون رو به خودتون جلب کنید باید خاص باشید و پستا و محتویاتی متمایز از بقیه به اشتراک بذارید. توی این مقاله سعی کردیم نکته های خیلی کلیدی که میتونه کمکتون کنه رو بگیم که خلاصش رو هم این پایین آوردیم:

  • محتوای پیجتون رو متمایز کنید
  • برای برندتون توی شبکه های اجتماعی پروفایل بسازید
  • محتویات پیج رو مستمر پست کنید
  • مخاطبهاتون رو درگیر کنید
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید
  • برای ایجاد محتوا از موضوعهای روز استفاده کنید
  • با افراد مرتبط با برندتون آشنا بشید
  • استوریهای متمایزی رو در خصوص برندتون به اشتراک بذارید
  • لایو و پخش زنده داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *