اکتبر 27, 2020

موتور اکسپلور اینستاگرام چطوری کار میکنه؟

اگه میخواید بدونید چطوری پستهای پیجتون میتونن توی قسمت Explore اینستاگرام بقیه کاربرای این اپلیکیشن نشون داده بشن، این مقاله رو بخونید.

قسمت Explore اینستاگرام گذاشته شده که پیجها بتونن با یه کم تلاش، بازدید و فالوور بیشتری به دست بیارن چون پیجهایی رو به کاربرها نشون میده که قبلا فالوشون نکردن. اینستاگرام قسمت Explore رو جوری طراحی کرده که قسمت خرید،استوری ، IGTV و… داره. توی این مقاله براتون توضیح دادیم که چیکار باید بکنید تا پستهاتون توی این بخش به بقیه نشون داده بشن.

ویژگیهای جدید Explore اینستاگرام:

اینستاگرام خیلی تلاش کرده که صفحه Explore هر کاربری مختص به خودش باشه. یعنی وقتی شما صفحه Explore خودتون رو نگاه میکنید احتمالا کاملا با صفحه ای که برای دوستتون نشون داده میشه، فرق میکنه. چون طبق پستهایی که قبلا دیدید یا فالو کردید، اینستاگرام بهتون پستهایی رو نشون میده که احتمالا خوشتون میاد. الگوریتم اینستاگرام مدام از رفتاری که توی این اپلیکیشن دارید رو یاد میگیره: چه پیجهایی رو فالو کردید، چه استوریها و IGTVهایی رو دوست دارید ببینید، چه پستهایی رو لایک میکنید و براشون کامنت میذارید. از همه این اطلاعات استفاده میشه تا توی بخش Explore بهتون پیج ها و پست هایی پیشنهاد بشن که فالوشون نکردید اما شبیه علاقه مندیهای قبلیتون هستن. یه تعدادی از ویژگیهای جدید اینستاگرام که کمکتون میکنه ازشون به نفع برندتون استفاده کنید رو بهتون معرفی می کنیم:

 

1. استوریهای اینستاگرام که توی صفحه اکسپلور نشون داده میشن

همونطور که پست هایی که فالو نشده بودن توی این قسمت نشون داده می شدن، دیگه استوریها هم نمایش داده میشن که فرصت خیلی خوبی رو واسه دیده شدن در اختیار برندها میذاره. یعنی دیگه از این به بعد فقط فالورهای شما نیستن که محتویاتی رو که ایجاد میکنید میبینن، هر کسی ممکنه استوری شما رو ببینه. بهتون راه هایی که کمکتون میکنن استوریتون این قسمت دیده بشن رو توی همین مقاله یاد میدیم.

 

2. کانالهای موضوعی که توی صفحه Explore نشون داده میشن

اوایل امسال اینستاگرام کانالهای موضوعی رو ایجاد کرد با این هدف که کاربرها بتونن از طریق این راه جدید، محتویاتی که توی موضوع مورد علاقشون توی اینستاگرام قرار داده شده رو پیدا کنن. بیشتر از 200 میلیون نفر هر روز دارن بخش Explore (اکسپلور) پیجشون رو نگاه میکنن پس منطقیه که اینستاگرام راهی رو پیدا کرده که همه این پستها رو یه جوری طبقه بندی کنه. وقتی صفحه Explore اینستاگرامتون رو باز کنید یه نوار اون بالا میبینید که کانالهایی رو با موضوع مشخص بهتون نشون میده. توی بخش “for you” (برای شما)  پستهایی قرار گرفتن که قبلا به موضوعشون علاقه نشون دادید و یه بخش دیگه کانالهایی هستن که موضوعاتی دارن که احتمال داره ازشون خوشتون بیاد مثلا هنر، ورزش، زیبایی و مد و …

علاوه بر اینها یه لیست از هشتگها هم هست که احتمالا براتون جالب باشه.

پس اگه شما یه برند تجاری هستید و دنبال یه راهی هستید که توی قسمت Explore بقیه نشون داده بشید بهتره توی تولید محتوا، روی موضوع اصلی فعالیت تجاریتون تمرکز کنید و از هشتگها استفاده کنید که پستتون رو طبقه بندی کنه.

3.IGTV هایی که توی صفحه Explore نشون داده میشن

الان دیگه IGTV یه بخش مخصوص به خودش رو توی Explore داره که خبر خوبی واسه ویدیوسازها و برندها به حساب میاد! اگه هر کسی روی بخش IGTV بره جدیدترین ویدیوها رو که طبق سلیقه اون فرد بهش پیشنهاد شده رو میتونه ببینه. چه سازنده اون ویدیو رو قبلا فالو کرده باشه چه فالو نکرده باشه و این یه راه معرکه دیگه هستش که کمک میکنه ویدیوها روی این پلتفرم دیده بشن.

 

4. کانال های خرید که توی صفحه Explore نشون داده میشن

اینستاگرام اقدام خیلی مهمی انجام داده که کمک کنه آدما بیشتر از قبل روی این پلتفرم خرید کنن. با اختصاص یه بخش به “خرید” دیگه فالورها میتونن محصولات مختلف برندهایی که فالو کردن و حتی پیجهایی رو که فالو نکردن، ببینن. وقتی روی قسمت “خرید” برید قسمتهای مختلفی بهتون نشون داده میشه که بتونید نوع و دسته بندی محصولاتی که دنبالشون هستید رو مشخص کنید مثلا لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، دکور منزل و غیره. این ویژگی خیلی به برندها کمک میکنه چون دیگه مردم بدون بستن برنامه میتونن همونجا خریدشون رو هم انجام بدن. پس اگه شما از اینستاگرام تجاری استفاده میکنید الگوریتم اینستاگرام میتونه پستها و استوریها و IGTVهاتون رو به یه عالمه مخاطب جدید نشون بده و با برند شما آشناشون کنه!

 

 

اکسپلور اینستاگرام چطوری پستها و استوری ها رو انتخاب میکنه؟

چه چیزهایی تاثیر میذارن روی اینکه چی نشون داده بشه توی صفحه Explore؟ ادامه حرفامون رو بخونید تا متوجه بشید.

 

1.فالو ها و لایک ها

موثرترین چیز برای این که اینستاگرام تصمیم بگیره توی بخش Explore چه پستها و استوریها و IGTVهایی رو نشون بده، پیجهایی هستن که هر کسی فالو کرده باشه و پستهایی هستن که جدیدا لایکشون کرده. مثلا یه کاربر یه عالمه از پیجهای مرتبط با زیبایی و لوازم آرایشی رو فالو کرده و زیر پستهایی که مضمون این شکلی دارن کامنت گذاشته، اینستاگرام هم بهش توی قسمت Explore بیشتر محتویات مرتبط با آرایش و زیبایی رو نشون میده.

2.محتوای ویدیویی

عکسهای خیلی خوب هنوزم مقدم میشن به ویدیوهای متوسط، اما بازم تمایل Explore اینستاگرام بیشتر به اینه که محتوای ویدیویی رو بیشتر نشون بده. پس در مورد ویدیوها احتمال این که توجه بیشتری رو از این راه جلب کنن، بیشتره.

3.استوری هایی که جنبه دیداری بیشتری دارن

یعنی استوریهایی که ویدیو باشن یا یه بخش متحرک داشته باشن بیشتر امکان داره توی بخش Explore نشون داده بشن. همینطور استوریهایی که متن کمتری دارن اما تصویرهای گرافیکی اونها مثل گیفها و استیکرهاشون بیشتره جایگاه بهتری ام توی Explore پیدا میکنن.

4.محتویات دوباره پست شده

اگه هدف اصلیتون اینه که توی صفحه Explore پستها و استوریهاتون نشون داده بشه بهتره قبل از این که یه پستی رو تکراری بذارید بیشتر فکر کنید. TechCrunch مشخص کرد که “یکسری محتویات مشخص مثل پستهایی که از پیج بقیه کپی شده، توسط الگوریتم اینستاگرام جایگاه پایینتری داره”.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *